The Month of Giving wenst iedereen in de wereld fijne feestdagen namens Miele. In een sfeervolle loft staat een miniatuur kerstdorp met alles erop en eraan. Het dorp ligt vol kleine cadeautjes. En ik werd gevraagd om het allemaal te maken. De tijd was krap: vijf weken van niets naar een compleet diorama, inclusief een Miele Experience Center, een  ingerichte loft én een kopie van de eerste Miele fabriek.
Het kerstdorp speelt de hoofdrol in een aantal korte films. In elke film wordt een ander cadeautje gevonden. De films zijn wereldwijd ingezet op digitale media - van de USA tot Hong Kong - en waren in sommige markten ook op televisie te zien. Het diorama meet 1,40 x 0,80 meter en is gemaakt in schaal 1:87.

Het kerstdorp met de gedetailleerde kerstmarkt.

Montage van beelden uit de verschillende films.

Hero content voor de Miele websites, onder andere in Italië.

Content voor talloze posts op de sociale media van Miele, zowel globaal als per land.

De campagne werd op YouTube uitgerold in heel wat landen, zoals Korea.

Het kerstdorp met alle scènes.

Behind the scenes tijdens de opnamen in de studio van Nosh Food Films.

Vijf weken keihard doorbouwen.

PRUTSVLOG over de bouw van het diorama.

Klant: Miele - bureau: Wavemaker - concept: Tim Boom, Gerard Foekema - productie: Leila de Zwart, Els Boskemper - regie: Jorrit Stollman - filmproductie: Nosh Food Films - modelbouw: Huib Maaskant

Meer cases