//CREATE FORWARD

Ideeën kunnen de wereld veranderen. In deze digitale tijd meer dan ooit. Een sterk idee brengt mensen in beweging. Verbindt en polariseert. Maakt wat onbelangrijk leek toch opeens bijzonder. Het mooiste wat je als creatief kunt doen, is merken betekenis geven, idealen verder brengen en de wereld interessanter maken.
Creatie kan - moet - meer zijn dan een idee. Als je creatie en innovatie bij elkaar brengt dan versnelt de verandering. Dan worden mentale muren afgebroken en ontroest de samenleving. Het allermooiste is vooruitdenken én vooruitdoen. Bijvoorbeeld door campagnes te laten ontstaan vanuit content en conversatie. En spraakmakende producten te ontwikkelen in plaats van over jezelf praten.
Ik ben ervan overtuigd dat ideeën ons allemaal verder brengen. Create forward.
//CREATIVE DIRECTOR
In de verandering ga ik graag voorop. Vaak in de rol van creative director, freelance of ad interim. En deze rol begint wat mij betreft al bij de strategie. Daar ontstaat de basis waarmee het hele creatieve team aan de slag gaat om het winnende idee op tafel te leggen. Leiding geven aan dat proces, en iedereen erin meenemen, is het leukste wat er is.
//STORY TELLER
In bijna alles wat ik doe, vertel ik verhalen. Je zou het ook content kunnen noemen. Of branded stories. In elk merk, elk mens, elk avontuur zit een mooi verhaal. Zulke verhalen bedenk ik graag. Vooral pakkende verhalen die mensen meeslepen. In films, via social media en soms zelfs als een boek.
//COPYWRITER
In een paar woorden een complexe boodschap glashelder neerzetten. Die ene regel die je de pitch wint. Of een manifest voor een merk waar klanten en collega’s zich volmondig achter scharen. Prutsen met tekst verveelt me nooit. Van script tot social media, van print tot direct mail.
//INNOVATOR
Create forward. Organisaties meenemen in de digitale transformatie door nieuwe ervaringen neer te zetten. Zoals de SpinAwards, inmiddels uitgegroeid tot de grootste digitale prijs van Nederland. Of een VR-app die kinderen veilig naar school leert fietsen. Creatieve innovatie is vaak een fris antwoord op een schijnbaar gewone vraag. Zo kan het slimste antwoord op een campagnebriefing best een connected product zijn. Of totaal iets anders.
Ben je er nog? Dan moeten we zeker even bellen, appen of mailen voor een kopje koffie.