Vredesbeweging IKV Pax Christi gaat verder als PAX. Hoe vertel je dat verhaal binnen een zeer beperkt budget? Door slim gebruik te maken van wat er is. Vrede. Wie durft? gaat over vrede anno nu. Iedereen kan iets voor vrede doen door zijn stem te laten horen via Facebook, de politiek onder druk te zetten via Twitter of door simpelweg overal posters op te hangen.
Startpunt is het lied The Brave Of Our Hearts dat Tim Akkerman speciaal voor PAX schreef. Met muziek bereik je tenslotte bijna iedereen. De Socutera film is gelijk de muziekvideo. De muziek en de posters komen weer terug tijdens het persevenement rond de lancering van de nieuwe naam. De campagne gaat het land rond via de 5 mei concerten en de Ambassades van Vrede. PAX. Vrede. Wie durft?

Het manifest van "Vrede. Wie durft?"

Nieuw logo en beeldtaal.

The Brave Of Our Hearts​​​​​​​ als Socutera spot.
Echte en digitale posters als kern van de campagne.

Maak je eigen poster en deel je vredesboodschap via social media.

Lancering met minicongres in Club Trouw Amsterdam.

Uitnodiging en bedankje voor de gasten.

Optreden bij Pauw en Witteman.

Bureau: Mach1 – concept: Huib Maaskant, Raymond Oostveen - copy: Huib Maaskant - art: Raymond Oostveen –  logo: Het IJzeren Gordijn – muziek: Tim Akkerman, Nando Eweg – video: Re:Branded

Meer cases