Elke dag fietsen duizenden kinderen naar school. Kinderen onder de 14 jaar vormen een flink deel van de verkeersslachtoffers. Kan technologie daar iets aan doen? Samsung en Veilig Verkeer Nederland vinden van wel. In Beat The Street nemen drie leeftijdsgenootjes kinderen mee in de vijf gevaarlijkste situaties. Rond een innovatieve Oculus Gear VR app werd een stevige PR campagne opgetuigd om het initiatief zichtbaar te maken.
De Virtual Reality app is gratis te downloaden voor alle scholen en ouders in Nederland. Scholen kunnen gesponsorde apparatuur aanvragen bij Samsung. Zo brengt Beat The Street de nieuwste technologie, een lesprogramma en corporate social responsibility bij elkaar in een opvallend project.
Awards: 2016 European Excellence Awards, 2017 Dutch VR Awards, 2017 Lovie Awards.

Het campagnebeeld.

Campagnefilm.
Wat je ziet in de VR app.

Centrale landingspagina voor alle communicatie.

De landelijke première, natuurlijk op een school.

Reportage in het NOS Jeugdjournaal.

Landelijke PR.

Bureau: Cheil - concept: Huib Maaskant, Taco Zuidema - copy, script: Huib Maaskant - art: Taco Zuidema, Geert Jan Bijlstra - productie: Sanne Kleindijk

Meer cases