Nederland is een van de eerste landen waar Shell de internationale aanpak 'Welcome to Shell' uitrolt. Maar wat betekent zo'n welkom eigenlijk precies voor Nederlanders? We zijn niet zo van de stockfoto glimlach, maar we zijn wel gastvrij. De strategische keuze voor gastvrijheid is heel sturend voor de tone-of-voice, maar ook voor trainingen en promoties. Het gastvrije gevoel hebben we over de volle breedte doorgevoerd in een landelijke campagne, op de stations en achter de schermen.

Het (interne) manifest "Welkom bij Shell."

Radiocommercial "Koffie".

Radiocommercial "WC's".

Radiocommercial "WiFi".

De tankstations zijn het belangrijkste medium.

Strategie: de communicatiereis op het tankstation.

Een deel van de gedrukte uitingen op een tankstation.
Narrowcasting en digitaal Out Of Home.

Instructiemateriaal voor het personeel.

Een goed gevulde promotiekalender.

Promoties krijgen een gastvrije tone-of-voice mee.
Bureau: Iris - strategie: Michiel van Schooten, Huib Maaskant - concept: Michiel van Schooten, Huib Maaskant - fotografie: Jerome de Lint - productie: Iris

Meer cases