Dagblad Trouw lanceerde twee nieuwe apps: de nieuws app voor telefoons en de ‘Digitale Editie’ voor tablets. De campagne voor de apps werd ook gelijk een merkcampagne voor Trouw. Behalve de vaste abonnees weten veel potentiële gebruikers immers niet waar Trouw precies voor staat.
Trouw is hét dagblad voor mensen met idealen. De inhoudelijke pijlers van Trouw zijn duurzaamheid, filosofie en zingeving. Deze thema's vormden de basis van drie mini-documentaires, waarin Trouw-journalisten mensen met een bijzonder verhaal spreken. Zij zijn ‘de duurzame doeners’, ‘de verschil-willen-makers’ en ‘de nieuwe-weg-vinders’.
Trouw verbindt de idealen van de drie geportretteerden met het journalistieke DNA en laat zo zien waarom het een dagblad voor iedereen met idealen is. De films zijn in de krant ondersteund met verdiepende achtergrondverhalen. In print is de campagne over de volle breedte uitgebouwd met talloze andere voorbeelden van mensen met idealen.

Duurzaam: worden we allemaal Herenboeren?

Onderzoek: vluchtelingen aan het werk.

Zingeving: leven terwijl je doof en blind wordt.

Buitenreclame, bijvoorbeeld voor wie de zin zoekt in de stad.

Advertenties gericht op nieuwe lezers/gebruikers: dit is Trouw!

Landingspagina van de campagne op trouw.nl.

De campagne zet je even aan het denken.

Een afgeleide serie advertenties en banners voor alle bestaande Trouw-abonnees. 
opdrachtgever: De Persgroep, Frans Pootjes - copy: Huib Maaskant - art: Taco Zuidema - productie: Wolfstreet - campagne manager: Simone Rietveld

Meer cases