De nieuwe Samsung Galaxy S7 maakt perfecte foto's, zelfs bij weinig licht. Om de unieke mogelijkheden van de smartphone duidelijk te maken, haakten we in op een bestaande trend op internet: foto's maken van de schemer, qua licht de mooiste tijd van de dag.
Uiteraard is de introductie van de Samsung Galaxy S7 'mobile first' opgezet. We sloegen de handen ineen met bekende Instagram-fotografen voor inspirerende foto's en praktische tips. En om direct een grote groep photo-savvy consumenten te bereiken. Alle content werd weer gebruikt in online magazines, banners, digitale buitenreclame en zelfs in RTL Weer. De hashtag #ownthetwilight bracht de hele campagne bij elkaar en zorgde voor de gewenste versnelling in sociale media.
Enkele resultaten: 124 miljoen impressies in slechts één maand - 8,2 miljoen mensen bekeken de online video - Overall score van 349% boven het gemiddelde.
Prijzen: 2 x Esprix.
Televisiecommercial en social film 'Own the twilight met de nieuwe Samsung S7'.

Primeur: de eerste mobiele HTML5 site die verbindt met de camera en direct je foto's uploadt.

De mobiele site met schemeralarm en delen van foto's met #ownthetwilight.

Via de influencers landde de boodschap bij een grote groep geïnteresseerde consumenten.

Elke influencer deelde een eigen serie #ownthetwilight foto's.

Alle ingezonden foto's worden verzameld op Instagram onder #ownthetwilight.

De campagne leverde sterke staaltjes twilight-fotografie op.

Facebook canvas ad met waardevolle tips van de influencers.

Dankzij deze tips maakt iedereen de mooiste schemerfoto's.

De tips van de influencers waren de basis voor talloze artikelen in online magazines en op blogs.

Online advertising ter ondersteuning: banners, interscroller, WeTransfer, etc.

Geselecteerde foto's worden live ingeschoten in buitenreclame.

De beste foto's werden dezelfde avond getoond bij RTL Weer.

De hele case in een film.

Bureau: Cheil - copy: Huib Maaskant - art: Taco Zuidema

Meer cases