Universal heeft verschillende titels voor kinderen, zoals Trolls, Spirit en Jurassic World. Maar hoe breng je deze films en Netflix series onder de aandacht van zo'n puur digitaal publiek? En hun al bijna net zo online kijkende ouders? Door een verhaal te bouwen dat groeit in verschillende sociale media tegelijk. Een verhaal waarin content highlights, exclusieve samenwerking met influencers en slimme activaties hand in hand gaan.

Elke campagne begint met plotten van het verhaal over verschillende sociale media. In dit voorbeeld: Spirit.

Influencer Sterre Koning duikt de studio om de titelsong van Spirit op te nemen.

Winnaars van de Spirit competitie spelen een rol in Sterre's muziekvideo.

Activatie: win kaartjes voor de première van het nieuwe seizoen in een echte manege.

Basis formats voor content rond Trolls.

Talloze Facebook posts gebaseerd op de basis formats.

Activatie: win kaartjes voor Poppy's Kroningsfeest in Allington Castle (UK).

Speciale landingspagina om de tickets te winnen voor het evenement.

Samenwerking met retail partners.

Het verhaal van Jurassic World vertellen we met diverse korte clips en stop motion animaties.
Bureau: Goud Uberconnected - strategie en concept: Huib Maaskant - copy: Huib Maaskant, Jaimy Hendrickx - art: Lieke van den Bosch - video: Jasper Hulleman, Maurits Bronsveld, Suzanne Bijsterbosch

Meer cases