Heineken heeft heel wat verhalen te vertellen aan 'men of the world'. Maar hoe vertel je deze verhalen op een relevante en leuke manier? Het antwoord: een set duidelijke content formats die de lokale Heineken-markten helpen om hun verhaal over het voetlicht te brengen. Een team van journalisten, editors, researchers, fotografen, en regisseurs creërden pilots voor elk format, wat resulteerde in 800 stukken klant en klare content.
Na slechts 3 maanden hadden al meer dan 30 landen de formats omarmd. Samen hielpen ze Heineken 65 miljoen ‘men of the world’ te bereiken. Het merk verwelkomde 1,1 miljoen nieuwe fans en genereerde miljoenen extra interacties. 
Award: nominatie Cannes Lions.
Overzicht van de verschillende social formats.

Zeven unieke formats.

Voorbeeld van grotere blokken (hero/hub) content.

Heading out with... is een van de formats met het zwaartepunt op Tumblr.

De content is gemaakt voor 'on the go'.

Voorbeelden van kleinere (hygiene) posts.

De hele case in een film.

Bureau: DDB&Tribal

Meer cases